Utgång och marknad

Shola marknad som ligger nära mitt boende.

Shola marknad.

Lunch med Fatime som är en tjej som också bor på samma guest house som jag hängt en del med.

(null)

Traditionell etiopisk kaffeceremoni.

Tej - en traditionell etiopisk dryck som innehåller bland annat honung och alkohol om jag minns rätt. Gott!

Mycket fin frukt överallt!
Igår gick jag och en tjej ut från guest houset - Caretta heter hon och är från Tyskland. Vi mötte upp hennes kompis med lite annat folk på en kareokebar innan vi drog vidare till en bar som var väldigt etiopisk. Där drack vi tej, genomförde en kaffeceremoni, tittade på traditionell etiopisk dans som vi även deltog i. De människor vi umgicks med var diplomater, ambassadörer, FN, EU och NASA anställda så gissa om jag passade på att ställa frågor. Väldigt rolig kväll och det kändes verkligen som att jag fick uppleva den etiopiska kulturen. Idag har jag och Fatime ätit lunch och strosat på en marknad i närheten av oss. 
Allmänt | |
Upp