Maraton

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Enda gången man ser Addis någorlunda lugnt, vid 6 på morgonen.

(null)
Imorse ringde alarmet vid 06.00 då jag och Caretta mötte upp två lokala killar hon känner. En av dom skulle springa ett maraton så vi passade på att hänga med. Först åt vi en frukost för att sedan sätta oss och dricka varsin öl vid sådär 09.30 medan vi tittade på maratonet. Och vad kul det var! Över förväntan då det mer eller mindre blev som en folkfest med musik, öl och personer kastandes vatten överallt. Efteråt gick vi hemåt och jag har nu suttit med min uppsats ett tag. Senare kommer killarna till vårt guest house för att laga mat innan dom efteråt ska visa oss Addis hotspots för öl och dans. Imorgon väntar mitt första möte med min kontaktperson vilket ska bli riktigt kul så förhoppningsvis är jag snart igång med intervjuerna. 
Allmänt | |
Upp