Framme i Etiopien


Marknader, marknader, marknader. Mamma du kommer älska det.

Etiopier älskar sin injera i alla dess former!

Detta var tillsammans med en svensk kompis på ett ställe som serverade vegansk buffé. I Etiopien är det nämligen vanligt att man fastar varje onsdag och fredag så då äts det endast veganskt. Hur som helst- supergott!

På ett av juicehaken i närheten av mitt guest house som jag brukar gå till emellanåt.

Precis utanför mitt guest house där jag bor.

Tombuca! Ett välkänt kaffeställe som man måste besöka i Addis om man gillar kaffe.

Nej men hej! Jag hade egentligen inte tänkt att uppdatera denna reseblogg men insåg efter att ha scrollat igenom den, att det är väldigt roligt att gå tillbaka i arkivet! Så här är jag! Jag vet inte hur mycket jag kommer att uppdatera utan gör det mest för min egna del.  På bilderna ser ni vad jag har för mig de senaste dagarna sen jag kom hit. Konstigt nog kände jag mig ovanligt lugn inför resan hit och hittills har allt rullat på smidigt "peppar peppar". Jag bor på konjo guest house där jag redan träffat superintressanta människor! Speciellt 2 tjejer i min ålder som också ska vara kvar i Addis ett tag av lite olika orsaker. 

Men Etiopien då. Ja det är Afrika så man får räkna med lite dåligt Wi-Fi och vara glad om det finns varmvatten. Men annars, ofta trevliga, nyfikna människor som gärna tar kontakt (i både positiv och negativ bemärkelse). Det som har påverkat mig mig, som den djurälskare jag är, är just de hemlösa hundarna. Idag försökte två pojkar sälja mig en liten valp som jag såg inte blev behandlad bra vilket krossade mitt hjärta. Nu i efterhand hade jag nog köpt den för att sedan lämna den till någon organisation som jobbar med detta men i stunden blev jag så överväldigad att jag inte hann reagera innan de var försvunna.  Ja jag antar att det bara är att vänja sig. Nej nu ska jag sova för ännu en dag av uppsatsskrivandet. På återseende! 
Allmänt | |
Upp