Bahir Dar och Gonder

(null)

(null)

Blue nile falls

Palatset i Gonder

På väg till Gonder från Bahir Dar. Otroligt landskap!!

(null)

Två killar vi hängt med under helgen från Österrike och Skottland

Kilten är på

Några barn vi träffade på en frisörsalong. Så goa!

(null)

Hur lyckas man med detta?!

Letar du efter skoputsare behöver du inte leta länge. Och så en sockerstång mmmh

(null)

Kaffepaus

(null)

Bahir dar

Traditionell etiopisk frukost i lite lyxigare format.

(null)

Detta var så gott!

Pelikaner på Lake Tana

(null)

(null)

Här är några munkar som håller på att utbilda sig.

I dessa "hus" bor munkarna 2 och 2... Jag var på väg in men ångrade mig när jag såg hur trångt det var.

(null)

Kaffebönor, Etiopiens största exportvara.

(null)

(null)

Vi besökte kloster där de dansade och sjöng. I och med att de fastade den dagen så underhöll de sig på detta sätt.

Vackra målningar i klostren.

Och vacker natur!

Caretta som jag reste med!
Jag och Caretta bestämde oss för att flyga över helgen till Bahir Dar där vi besökte fina kloster vid Lake Tana, såg the nile falls och vi åkte även till Gonder för att se det gamla palatset. Kvällarna spenderade vi på olika barer med traditionell etiopisk dans och sång men även en reggae bar tillsammans med trevliga människor från guest houset vi bodde på. En morgon var vi även och åt frukost med Nati och hans familj som är lokalbor och äger guest houset. Himla bra helg! Idag har jag haft mina första intervjuer så nu är det igång på riktigt! 
Allmänt | |
Upp